הדוב המפורסם של לונדון




"כשנוכח שמשהו מצופה ממנו, הדוב נעמד ובעדינות הרים את כובעו, מגלה שתי אוזניים שחורות. 'צהריים טובים' הוא אמר בקול קטן וברור. הדוס הבליט את חזהו ואמר 'אני דב נדיר מאוד. אין הרבה מאיתנו במקום ממנו אני בא'. 'ואיפה המקום הזה' שאלה גברת בראון. הדב הסתכל סביב בחשש לפני שהשיב. 'פרו החשוכה. אני לא באמת אמור להיות םה. אני נוסע סמוי'. " – מייקל בונד.

הקטע נלקח מתוך ספר ילדים על הדוב הכי מוכר בעולם (אחרי פו הדוב שגם הוא אנגלי) – הרפתקאות פדינגטון. 
סדרת הספרים המצליחה על פדי הדוב (פדינגטון) נכתבה ע'י מייקל בונד. לדבריו של הסופר, את ההשראה לספריו קיבל בערב סוער וקר לפני חג המולד של שנת 1956 כאשר הוא נתקל בדובי בודד בחנות סלפרידג'ס ליד תחנת פדינגטון בלונדון.
הדובי תפס את עינו של מייקל בונד והוא החליט שהוא לא יכול להשאירו לבד בחנות. הוא קנה אותו כמתנה לאישתו ותוך 10 ימים סיים לכתוב את הספר הראשון בסדרת "הרפתקאות פדי" או באנגלית "A Bear Called Paddington". הספר יצא לאור לראשונה בשנת 1958 והשאר היסטוריה.

 
פדינגטון הוא דב מאוד מנומס ועדין מפרו, מדבר אנגלית טובה ותקנית, לבוש תמיד במעיל גדול ממידותיו בצבע כחול וכובע גדול ומחזיק מזוודה מהוהה – אשר מכילה יותר מגודלה האמיתי ובאמת הכילה את כריך הריבה האהוב על פדינגטון. יש לו גם מגפיים בהירים. המגפיים נוספו למעשה בשנת 1972 כאשר פדינגטון הדב הפך להיות בובת פרווה. בספרים, המגפיים ניתנו לפדי בתור מתנת חג המולד.

בספר הראשון, משפחת בראון פוגשת דב בתחנת הרכבת פדינגטון בלונדון (התחנה אמיתית לגמרי), יושב עצוב על המזוודה שלו עם פתק על צווארו שאומר "בבקשה תטפלו יפה בדב הזה. תודה" . מיד מחליטה המשפחה לאמץ את הדב לביתם וקוראת לו פדינגטון על שם התחנה בה הוא נמצא.
פדינגטון נשלח ללונדון ע'י דודתו הזקנה – דודה לוסי מפרו לאחר שעברה לבית אבות לדובים. כובעו ניתן לו במתנה לפני המסע ע'י הדוד פאסטוצו. "נסעתי כל הדרך כנוסע סמוי בסירת הצלה ואכלתי ריבה. דובים אוהבים ריבה" מספר פדינגטון למשפחת בראון.
משפחת בראון גרה ברחוב ווינדזור גארדן מס' 32, ליד שכונת נוטינג היל. הרחוב באמת קיים אבל אין בנמצא בית מס' 32.
פדינגטון אוהב לטייל בשוק פורטבלו הקרוב, מחפש מציאות ומתידד עם הרוכלים. לאלה שמנסים לרמות אותו מתגלה צד פחות נחמד של הדב – המבט הקשה שלו שגורם לכל אדם לקפוא, להיות נבוך ולהסמיק.


הספר "דב ושמו פדינגטון" נמכר ללא הפסקה מאז יצא לאור בפעם הראשונה וכבר יותר מ-150 כותרים יצאו לאור כולל ספרי משחק וקריאה לגיל הצעיר. כל ספר כולל ערכים בריטיים וקצת הסטוריה והווי מהחיים בממלכה המאוחדת. סדרת הספרים תורגמה ליותר מ-40 שפות והפכה את הדב פדינגטון לדב המפורסם בעולם (אחרי פו הדב).


בספרים, מעבר לדמויות חולפות שמופיעות בהרפתקאותיו של פדינגטון, יש גם דמויות קבועות כמו למשל משפחת בראון שאימצה אותו לביתה. המשפחה מורכבת ממר הנרי בראון שעובד בעיריית לונדון, אישתו מרי, גו'נתן וגו'די הילדים שכנראה הם תאומים. עוזרת הבית גברת בירד, מר גרובר החביב בעל חנות העתיקות, מר קארי השכן הנרגן. כמו כן נשארו בפרו הדוד פאסטוצו והדודה האהובה לוסי.  

בשנת 1975 הפך הדב פדינגטון לכוכב טלויזיה עם יציאתה של סדרה המבוססת על סדרת הספרים המצליחה. הסידרה הוקרנה באנגליה במשך 4 שנים והיתה ייחודית בכך שהדב פדינגטון היה בובה וכל שאר הדמויות היו מצוירות.

שנת 2014 הולכת להיות שנה גדולה עבור הדב החביב. לראשונה מאז נולד ב-1958, פדינגטון הולך להיות כוכב קולנוע בסרט חדש שייצא לאקרנים לקראת סוף השנה. הסרט מבוסס על מכתבים שכותב הדב פדינגטון לדודתו האהובה לוסי שמתגוררת עדיין בבית אבות לדובים בפרו. בסרט ישחקו יו בונוויל (אחוזת דאונטון ), ניקול קידמן, סאלי הוקינס ועוד. פדינגטון יקבל את קולו של קולין פירת' המצויין. הסרט בבימויו של דיוויד היימן שאחראי גם על סרטי הארי פוטר.

יש למה לצפות !




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

זיהוי מהיר של ציירים וציורים (לגזור ולשמור לביקור הבא במוזיאון)

כפרי "רוחות הרפאים" של אנגליה

המסדר הטמפלרי - מיתוס או אמת?