גן עדן של שופינג - אמסטרדם

עד עכשיו כתבתי בעיקר על שופינג בלונדון. בל נשכח כי בשנות ה-80 מסע שופינג בלונדון היה משאת נפשה של כל ישראלית. וביננו, זה לא ממש השתנה. אבל עם התפתחות ייעדי תיירות נוספים, התיירים הישראלים מציפים את אירופה ובגלל שערי מטבע גבוהים, לונדון איבדה את בכורתה (למרות שאני שומרת אמונים עדיין). אז עוד יעד אהוב עלי במיוחד וגם לו אני שומרת אמונים, היא אמסטרדם. בירתה התוססת של הולנד ממש לא מפסיקה להפתיע ותמיד קורה שם משהו חדש. 

שוב, שלא כמו בלונדון סצינת השווקים לא כל כך עשירה אבל גם כאן תמצאו כמה טובים. 

 

 

אז איפה ומה קונים באמסטרדם? 

 

אין ספק שהרחובות הראשיים בהם כל תייר חייב להסתובב לפחות פעם אחת אם לא יותר, הם רחובות Kalverstraat ו- Nieuwendijk. רחוב Kalverstraat מתחיל מכיכר Muntplein (ליד שוק הפרחים הצף) ונמשך עד כיכר DAM. מצדה השני של הכיכר מתפרס רחוב Nieuwendijk ומגיע עד תחנת הרכבת המרכזית. רחוב  Nieuwendijk מרכז הרבה מאוד חנויות נעליים ואקססוריזו ורחוב Kalverstraat מציע מגוון גדול ביותר של חנויות בגדים, כלי בית ורשתות גדולות. איזה כיף להסתובב שם.  

החנויות פתוחות כל יום משעה 9:00 או 10:00 בבוקר ועד 18:00 אחר הצהריים. בימי חמישי עד השעה 21:00. יום ראשון החנויות סגורות בדרך כלל ובימי שני פותחים בצהריים. 

מכירות סוף עונה מתקיימות פעמיים בשנה. סייל החורף בסוף דצמבר וסייל הקיץ בסוף יולי. ההנחות משמעותיות ומגיעות ל-50% ויותר. 

 

מאחורי כיכר DAM נמצא מרכז Magna Plaza. המבנה ההיסטורי בן 3 הקומות שימש בעבר כבית הדואר המרכזי בעיר והפך למרכז קניות בסוף שנות ה-90. המרכז מכיל חנויות יוקרתיות, רשתות אופנה מוכרות ובתי קפה אלגנטיים ומאפשר בילוי נעים בימים גשומים. זהירות, לא זול כאן. 

 

 

באמסטרדם יש גם מספר שווקים מהנים לוינטאז ועתיקות. הגדול והמוכר הוא Waterlooplein Market הנמצא ליד בית רמברנדט. השוק מכיל למעלה מ-300 דוכנים לממכר פריטי אופנה, עתיקות, תכשיטים, ריהוט, אמנות, תיקים ועוד. השוק פועל בימים שני עד שבת בין השעות 9:00 ו-17:00. סגור ביום ראשון. 

 

ואם אתם כבר ליד שוק הפרחים הצף, אל תוותרו על מנוחה קצרה בכיכר רמברנדט Rembrandtplein שם שיחזרו ההולנדים את הסצינה מהציור המפורסם של הצייר "משמר הלילה" לרגל 400 שנים להולדתו. 

 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

זיהוי מהיר של ציירים וציורים (לגזור ולשמור לביקור הבא במוזיאון)

כפרי "רוחות הרפאים" של אנגליה

המסדר הטמפלרי - מיתוס או אמת?